قادر حسن اسماعیل،مهاجم جدید استقلال در گفت‌وگوی اختصاصی با گل
نوشته شده توسط : alireza

همسایه‌های ایرانی‌ام درفرانسه همیشه درمورد قرمز وآبی كری می‌خواندند  

حجازی اخراجم كرد اما خیر و صلاحم را می‌خواست

/ شبیه روبینیو بازی می‌كنم ولی عاشق زیدان هستم

 قادر حسن احمد اسماعیل متولد بیست و سوم می 1987 فوتبالش را از تیم زیر چهارده ساله‌های لیگ فرانسه شروع كرد و در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید این باشگاه توپ زد. قادر حسن كه در حال حاضر در تیم دی‌استرادای اسلواكی توپ می‌زند پیشنهاداتی از تیم‌های تركیه و قطر داشت ولی اختلاف او با مسوولان باشگاه دی‌استرادا باعث شد تا این بازیكن مسلمان و فرانسوی نتواند به این باشگاه‌ها برود و در نهایت كار به جایی رسید كه او قرارداد داخلی با باشگاه استقلال تهران منعقد كرد.

چه شد كه با باشگاه استقلال به توافق رسیدی؟ من تا حدودی از باشگاه استقلال شناخت داشتم ولی پس از جلسه با مدیران دو باشگاه استقلال و دی‌استرادا تمایلم برای پیوستن به استقلال بیشتر شد.

 در این مورد تحقیق هم كردی؟ خیلی... من دروغ نمی‌گویم وقتی بحث استقلال مطرح شد، حسابی روی این تیم تحقیق كردم و فهمیدم كه استقلال تیم بزرگ و پرطرفداری است. من حالا می‌توانم در لیگ ایران و جام باشگاه‌های آسیا به استقلال كمك كنم و این را می‌دانم كه استقلال محبوب‌ترین تیم ایران است. در ضمن شنیده‌ام استقلال در آسیا هم موفقیت‌های خوبی داشته و جزو پرافتخارترین‌هاست. البته این پایان ماجرا نبود چون من قبلا هم در مورد فوتبال ایران چیزهایی می‌دانستم و شنیده بودم كه پرسپولیس و استقلال تیم‌های بزرگ ایران هستند. من وقتی در فرانسه بودم چند همسایه ایرانی داشتم كه همیشه راجع به قرمز و آبی با من صحبت می‌كردند. جدا از اینها كوئیكه هم در مورد ایران و استقلال اطلاعات خوبی به من داد. كرانیكار و لورانت كه مدتی در دی‌‌استرادا سرمربی من بودند هم از ایران شناخت خوبی داشتند و با من در این مورد صحبت كردند... خیالتان راحت... در طول این مدت به هر كسی رسیدم در مورد فوتبال ایران و استقلال سوال كردم.

در جلسه‌تان با حجازی و فتح‌ا...‌زاده چه گذشت؟ با حجازی در مورد استقلال صحبت كردم. او كه قبلا مدیر فنی ما بوده، حالا در استقلال است و بدون شك او خیلی استقلالی است! (خنده) جدا از حجازی با مدیر عامل ایرانی باشگاه دی‌استرادا هم صحبت كردم و او هم مرا برای پیوستن به استقلال تشویق كرد. در جلسه‌ای كه با آقای فتح‌ا...‌زاده در اسلواكی داشتیم با ایشان صحبت كردم. آنطور كه در مورد فتح‌ا...‌زاده شنیدم او مدیر خوب و با سابقه‌ای است. البته ماجرای ترانسفرهای فتح‌ا...‌زاده هم در نوع خودش جالب است و ایشان كارنامه خوبی در این زمینه دارد. امیدوارم در استقلال آنقدر خوب بازی كنم كه فتح‌ا...‌زاده مرا به تیم‌های خوب اروپایی ترانسفر كند.

چه شد كه حجازی تو را از دی‌استرادا اخراج كرد؟! (خنده) اخراج من از تمرینات دی‌استرادا اتفاق جالبی بود كه باعث شد روابط من با او بیشتر شود. غیبت من در یكی از جلسات تمرینی دی‌استرادا باعث شد تا حجازی كه مدیر فنی تیم ما بود برای چند روزی مرا از تمرینات این تیم اخراج كند. راستش را بخواهید در آن زمان خیلی ناراحت شدم ولی بعدا فهمیدم كه حجازی خیر و صلاح مرا می‌خواسته و به فكر این بوده تا من بازیكن حرفه‌ای‌تر و منظم‌تری باشم. من می‌دانم كه حجازی اسطوره باشگاه استقلال است و می‌دانم كه او جزو محبوب‌ترین بازیكنان ایران بوده است. من ارتباط خوبی با حجازی دارم و وقتی شنیدم كه او دچار بیماری شده خیلی ناراحت شدم. به هر حال دوست دارم در استقلال بهترین بازی‌ام را انجام دهم تا جواب اعتماد حجازی، فتح‌ا...‌زاده و كادرفنی استقلال را بدهم.

 نمی‌ترسی كه در استقلال هم این اتفاق بیفتد و دچار سختگیری‌های حجازی بشوی؟ (خنده) دیگه سرم به سنگ خورده. اخلاق و خصوصیات حجازی را به خوبی می‌شناسم. مسوولیت من در استقلال چند برابر شده و من در این تیم به دنبال اهداف بزرگی هستم. البته بیشتر از این دوست ندارم در مورد این چیزها صحبت كنم. خیلی چیزها را باید در زمین ثابت كرد و بهتر است در مورد آن صحبت نكنیم.

از بازیكنان و هم پستی‌هایت در استقلال چه شناختی داری؟ می‌دانم كه هافبك چپ استقلال مصدوم است و شنیده‌ام كه استقلال بازیكنان ملی‌پوش زیادی دارد. من در پست‌های هافبك چپ، هافبك راست و پشت مهاجم بازی می‌كنم و ترجیح می‌دهم تا راجع به هم پستی‌ها و بازیكنان هم تیمی‌ام صحبتی نكنم. البته فرهاد مجیدی را می‌شناسم! بوسكم كه در باشگاه الوصل مربی مجیدی بوده و یك مدتی هم در فرانسه مربی من بوده است. از طرف دیگر خلیل هوجیچ هم كه مربی من بوده به خوبی مجیدی را می‌شناخت. من می‌دانم كه مجیدی كاپیتان استقلال است و شنیدم كه توی داربی بزرگ تهران هم گل پیروزی را به قرمزها زده است.

 از دی‌استرادا چه خبر؟ وضعیت تیم خیلی بهتر شده، از شش بازی آخر سه برد و سه تساوی كسب كردیم و این در حالی بود كه ما لیگ را خیلی بد شروع كردیم. الان وضعیت خیلی بهتر شده و ای كاش بتوانیم به جام یوفا صعود كنیم.

چرا در بازی‌های اخیر دی‌استرادا كمتر به میدان رفتی؟ در آن اوایل فصل كه مشكل نداشتن ITC باعث شد نتوانم به تیم دیگری بروم و در دی‌استرادا هم كمتر بازی كردم ولی پس از عقد قرارداد با استقلال بود كه با سفارش مدیرعامل ایرانی باشگاه به من كمتر بازی دادند! چرا؟ چون می‌خواستند كه مشكلی برای من به وجود نیاید. می‌گفتند ما به استقلالی‌ها قول داده‌ایم تا تو كمكشان كنی و نباید مصدوم شوی.

در مورد اینكه به كشور مسلمان ایران می‌آیی چه نظری داری؟ اینكه وارد لیگ و كشور مسلمان ایران می‌شوم برایم جالب است. اینطوری خیلی راحت‌تر هستم. مثلا در اسلواكی برای غذا مشكل داشتم. باید دنبال جایی می‌گشتم كه گوشت سالم به من بدهند ولی حالا می‌دانم كه در تهران این مشكلات را ندارم. چند وقت پیش من در ماه رمضان روزه گرفته بودم و همین موضوع باعث شده بود تا بین بازیكنان سوژه شوم و حتی بعضی‌ها این موضوع را به مربی و مسوولان باشگاه خبر دادند. اولش خیلی ترسیدم و فكر كردم كه آنها از این موضوع دلخور می‌شوند ولی مدیرعامل ایرانی باشگاه برخلاف آنچه كه فكر می‌كردم برخوردی با من نكرد و حتی مرا تشویق كرد تا این روند را ادامه دهم و اعتقاداتم را دنبال كنم. محسنی می‌گفت كه انسان باید راهی را برود و طوری عبادت كند كه همه چیز بین او و خدای خودش بماند. او می‌گفت كه انسان نباید ریاكار باشد.

كی به ایران می‌آیی؟ باشگاه استقلال برای صدور ویزای من كارهایی را انجام داده و اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا برای سه‌شنبه به تهران می‌آیم. دوست دارم هرچه زودتر به مجموعه استقلال اضافه شوم تا با آمادگی و هماهنگی كامل در نیم‌فصل دوم برای استقلال به میدان بروم. می‌گویند نوع بازی تو شبیه روبینیوی برزیلی است... ... بله... در این مورد خودم هم صحبت‌های زیادی شنیدم و احساس می‌كنم سبك بازی‌ام به روبینیو نزدیك است ولی من زیدان را خیلی دوست دارم چون او بهترین بازیكن فرانسه بوده و البته مثل من مسلمان است. زیدان بهترین فوتبالیست كشور من است و دوست دارم كه از لحاظ فنی و اخلاقی او را الگوی خودم قرار دهم





:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , حرف های بازیکنان , ,
:: بازدید از این مطلب : 917
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: